דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עסקי - הדרך הבטוחה להצלחה 

מאת    [ 22/02/2011 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2731 פעמים ]

תמיד חלמתם להיות אנשי עסקים מצליחים. הבעיה היא שבין החלום למציאות המרחק לעיתים עצום: חלקכם טרם הקימו עסק, אחרים קורסים תחת הלחץ שבתפקיד, והשאר? הם כבר מזמן חזרו להיות שכירים. החדשות הטובות הן שניתן תמיד ללמוד מה לתקן, וזאת באמצעות אימון עסקי - הגרסה ה'כלכלית' של אימון אישי.

מהו אימון עסקי?

המטרה של אימון עסקי היא לסייע לאנשים מעולם מהתחום לשפר את ביצועיהם ויכולותיהם האישיות. זהו תחום רחב מאין כמוהו, ולכן ניתן למצוא כיום סדנאות וקורסים רבים המתמקדים בהיבטים השונים של תחום הניהול: בניית תדמית וחזון אישי, סגירת עסקאות, מנהיגות, תקשורת בין אישית, שיפור תפוקה וכן הלאה.

קיימות מגוון שיטות לאימון עסקי. במרבית המקרים, האימונים השונים משלבים בין חומר תיאורטי, תרגול אישי וסדנאות קבוצתיות. לכל משתתף בתוכנית מוצמד מלווה, אשר מייעץ לו ופועל עימו במסגרת של סימולציות והדמיות שונות. אלו מתייחסות לסיטואציות יומיומיות וחריגות בעבודה של כל אחד.

מה מקנים האימונים?

ברמה הכללית, אימון עסקי נועד לשפר את היכולות האישיות של כל איש עסקים. הדגש הוא על זיהוי היתרונות והמגבלות של כל אדם, תוך שיפור עד לרמה המקסימלית של התכונות החיוביות שלו וצמצום חסרונותיו.

כאשר אלו מצורפים לדגשים שניתנים על העבודה העסקית והניהולית באופן כוללני, לא פלא שתוכניות האימון מביאות לשיפור אספקטים רבים אצל המתאמן, וכתוצאה מכך - לביצועים מקסימליים בעבודה ושיפור בתוצאות.

בחירת מדריך אימון עסקי היא הצעד המשמעותי ביותר

חשוב להבין שאימון עסקי מצריך שיתוף פעולה מלא בין הגורמים השונים כדי שיהיה אפקטיבי באמת. אין פה נוסחה מדעית, ואי אפשר רק לשנן את הנחיות המאמן. במילים אחרות: הכימיה בין המתאמן למדריכו היא אחד הדברים החשובים שיש לשים אליהם לב. בלעדיה, פשוט חבל על הזמן שלכם.

אימון עסקי מבוסס רובו ככולו על יחסים בין אישיים. לכן, כשהמתאמן לא מרגיש חופשיות ונוחות- זה פשוט לא יעבוד. מאמן שלוחץ יתר על המידה עלול להביא לתוצאה ההפוכה, ובמקום שיפור בטחונו של המתאמן, האחרון רק יסתגר בתוך עצמו, והמצב יהיה חמור משהיה קודם לכן.

כך תמצאו אימון עסקי אידיאלי עבורכם

לכל מאמן עסקי יש חזון מרשים. הבעיה היא שבמקרים רבים החזון לא פורץ את גבולות הנייר עליו הוא נרשם. הדבר הכי חשוב, בהקשר הזה, הוא לבחור מאמן שבאמת מביא לתוצאות משמעותיות בשטח.

איך אתם יכולים לדעת את זה? פשוט מאוד: בדקו המלצות על כל מדריך, ראו את פרטי תוכנית האימון, והכי חשוב - היפגשו עם כל מאמן ומאמן. כי כבר אמרנו שערכה של הכימיה בתהליך זה יקר מאין כמוהו.

בנוסף, תחום ההתמחות של המאמן משמעותי מאוד. כל מאמן בקיא בהיבטים שונים בניהול ובעסקים, לכן חשוב שתבחרו בתחום שהכי נוגע לעבודתכם. גם ההכשרה המקצועית של המאמן משחקת תפקיד חשוב: בדקו את הניסיון שלו ואת סוג הלקוחות עימם הוא עובד, חפשו חומרים שכתב על אימון עסקי וכן הלאה.

בחרתם מאמן? עכשיו הרוב כבר תלוי בכם

קורס אימון, בלי קשר לתחומו, שונה מקורסים אקדמיים. באחרונים, הציון הסופי נקבע על סמך מבחנים, שאפשר לעבור גם בלי יישום הלכה למעשה של החומר. אימון עסקי, לעומת זאת, כולל הרבה עבודה עצמית של המתאמן. כן נדרש מכם להיות מודעים למגרעות ולבעיות שלכם ולנתח תהליכים בהם אתם מעורבים בצורה אובייקטיבית ככל שניתן - רק כך תוכלו לשפר את עבודתכם.

השל רייחלביץ - ייעוץ עסקי ואימון עסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב